Het verhaal achter: ‘JD Autoservice’

Het verhaal achter: ‘JD Autoservice’

146
0
DELEN

HET VERHAAL ACHTER JD AUTOSERVICE

Tekst en foto’s: Redactie De Hulsberger

EEN WOENSDAGNAMIDDAG 3OVEN DE BOOMTOPPEN VAN ‘DE HEI’ ZIJN IN DE WIJDE OMGEVING STOFWOLKEN TE ZIEN. RUIM DERTIG MOBYLETTES KEREN INCLUSIEF BESTUURDERS HUISWAARTS NA EEN MIDDAG CROSSEN. ZO OOK DE KLEINE JACK VAN DONSELAAR. MAAR EEN MOBYLETTE GAAT OOK WEL EENS KAPOT. GEFASCINEERD DOOR DE WERKING, GAAT JACK ZELF SLEUTELEN. DE BASIS VAN JD AUTOSERVICE IS GELEGD. ‘JONG, GANK NOA DE MTS!’ AANGEZIEN JACK TOCH BIJNA NIKS ANDERS DOET DAN SLEUTELEN, IS ZIJN MOEDER VRIJ STELLIG. EERST KOMT WERKTUIGBOUWKUNDE AAN BOD, VAN DAARUIT GAAT HIJ DOOR NAAR MOTORVOERTUIGEN. NA EEN STAGE BIJ EEN REVISIEBEDRIJF, ZIT ER EEN DIENSTVERBAND IN.

In zijn eerste jaren als werknemer, rijdt jack vaak langs de autogarage van Jos Denneman. ‘Een prachtige locatie met een woonhuis bij de garage’, aldus jack. Enigszins uitgekeken op het industrieterrein en met passie om een eigen onderneming te starten, wordt de sprong in 1998 gewaagd. De garage van Denneman wordt gehuurd en JD Autoservice is een feit. Zeven jaar later wordt de droom werkelijkheid en is de garage én het woonhuis eigendom. De Julianastraat is ingeruild voor de Raadhuisstraat.

Kamer voor kamer werd er verbouwd. Dit alles tussen de bedrijven door. Er moet natuurlijk gewoon gewerkt worden. De garage zelf wordt ook flink opgeknapt. ‘We hebben ontzettend veel vernieuwd, zelfs de riolering is helemaal nieuw aangelegd.’ Na enkele jaren van flink zwoegen en zweten, breken moeilijkere tijden aan. Daar waar JD Autoservice eerst drie personeelsleden heeft, blijft jack alleen over. ‘Helaas hebben we afscheid moeten nemen, het ging niet anders. De crisis zorgde toch dat mensen voorzichtiger zijn met uitgaven. En dat hebben we gemerkt.’

‘Wellicht ben ik te vaak wat negatief geweest. Het gaat uiteindelijk toch om
je eigen bedrijf en dat raakt je. Ik heb er in ieder geval veel van geleerd en haal er de positieve zaken uit!” Wie jack kent ziet dan ook de passie voor het vak. Gemotiveerd en met vertrouwen zoekt hij naar mogelijkheden voor de toekomst. En die zijn er volop!

‘Onze klant staat centraal en wij staan voor kwaliteit. Al snel is het onderhoudscontract ingevoerd’, legt jack uit. ‘D Autoservice wil de klant een uitstekende service bieden, maar niet ten koste van het eindproduct.’ Het onderhoudscontract zorgt voor duidelijkheid bij de klant. Vanaf € 24 per maand, afhankelijk van de auto, sluit je een full service contract af. Geen buitensporige rekeningen, geen verrassingen, maar wel structureel onderhoud. ‘Reparaties en vervangingen zijn niet te voorkomen, maar we zorgen er wel voor dat een auto in een optimale conditie blijft.’

Het servicecontract zorgt ervoor dat JD Autoservice precies weet welke auto’s in het bestand zijn inclusief alle specificaties. Zo kan er efficiënter ingekocht worden, waardoor uiteindelijk de klant voordeliger uit is. Het onderhoud kan beter gepland en beter uitgevoerd worden. Beurten zijn hierdoor uitgebreider en van hogere kwaliteit. Op de lange termijn zorgt dit weer voor lagere kosten bij de klant.

Jack vertelt: ‘Op dit moment is mijn zoon Mike dit systeem aan het digitaliseren. Zo kunnen we nog meer voordelen behalen, waar de klant profijt van heeft.’ Hij vervolgt: ‘We moeten ook wel efficiënter werken en kijken waar kansen liggen. Door alle techniek en de snelheid waarmee deze verandert, is niet alles meer bij te houden. We zijn daardoor ook op zoek naar samenwerkingsverbanden om continuiteit te kunnen borgen.’Als echte pionier in de autobranche heeft JD Autoservice maar één doel: top kwaliteit en service. Met Autosociaal is de samenwerking aangegaan voor het gebruik van een app. ‘De app is gratis te downloaden en biedt ontzettend veel service. Zo kun je eenvoudig afspraken maken, wordt een herinnering voor de APK gestuurd en kan schade rechtstreeks aan de verzekeringsmaatschappij gemeld worden, inclusief een foto.’Een belangrijke ontwikkeling. Apps hebben tenslotte de toekomst. Ruim 10% van de klanten heeft de App al gedownload.

‘We bekijken de mogelijkheden om dit weer door te ontwikkelen. Zo kun je zelf aangeven welke berichten je wenst te ontvangen, is een live-chat mogelijk zodat ik kan laten zien wat er mankeert en kan elke klant een eigen profiel aanmaken op basis van het kenteken.’ Zichtbaar enthousiast vertelt jack dat er nog veel meer mogelijk is in de toekomst: ‘Onderhoudshistorie toevoegen zal in de toekomst mogelijk zijn. Zo kan een klant altijd de gegevens inzien. Dat maakt alles zichtbaar en duidelijk.’

De App is niet alleen te gebruiken op het gebied van onderhoud. JD Autoservice biedt ook diverse occasions aan, die onder andere via de App bekeken kunnen worden. Met een ruim aanbod van merken in diverse prijscategorieën zit er altijd een interessante auto tussen. ‘En auto’s die vanuit onderhoudscontract worden ingeruild zijn in perfecte conditie. Ook zo bieden we weer meerwaarde voor onze klant.’

‘In de basis is het vak van automonteur een ambacht. Door het gebruiken van deze nieuwe ontwikkelingen kun je het vak blijven uitoefenen zoals het bedoeld is. En dat komt de kwaliteit ten goede.’
JD AUTOSERVICE
* JACK VAN DONSELAAR
RAADHUISSTRAAT 107
6336 VK HULSBERG

WWW.JDAUTOSERVICE.NL
045 405 50 56
06 200 16 585 (NOODGEVALLEN)
FAX 045 405 59 87
INFO@JDAUTOSERVICE.NL

DOWNLOAD DE GRATIS APP VVWW.JDAUTOSERVICE.NL
LIKE ONS OP FACEBOOK FACEBOOK.COM/ JDAUTOSERVICEHULSBERG

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER