Het verhaal achter: ‘06fix‘

Het verhaal achter: ‘06fix‘

211
0
DELEN

HET VERHAAL ACHTER 06F1X 1PHONE AMBULANCE

Tekst en foto’s: Redactie De Hulsberger

‘SCHERVEN BRENGEN GELUK’. DAT WAS NIET HET EERSTE WAT REMCO EIJSSEN DACHT TOEN ZIJN GLOEDNIEUWE IPHONE NA NAUWELIJKS ÉÉN DAG KAPOT VIEL. DE TOENTERTIJD 19-JARIGE STUDENT WERKTUIGBOUWKUNDE (ZUYD HOGESCHOOL) EN PART-TIME STRATENMAKER, HAD MI_ ERVARING MET HET MAKEN VAN SCOOTERS, VERSNELLINGSBAKKEN, ELECTRA EN ZELFS HELE HUIZEN, MAAR TOEN ZIJN NIEUWE SMARTPHONE KAPOTVIEL, WIST HIJ EVEN NIET WAAR TE BEGINNEN.

Na wat speurwerk kwam hij erachter dat er verschillende bedrijven waren die schermreparaties uitvoerden, maar als snel dacht hij ‘Als zij het kunnen, dan kunnen wij het ook’. Samen met zijn goede vriend Danny Cortenraad bestelde hij een nieuw scherm, haalde zijn eigen telefoon uit elkaar en bracht zo zijn iphone weer terug in nieuwstaat.

‘Ik was blij dat het ons gelukt was om de telefoon te herstellen en besloot daarom om trots een foto van het resultaat op Facebook te zetten.’ Er werd door verschillende mensen, die ook een kapot scherm hadden, op het bericht gereageerd. De echte doorbraak kwam echter een week later toen hij in de kroeg werd aangesproken door iemand die bij een verzekeringsmaatschappij werkte. ‘Hij vertelde dat ze op dat moment veel geld moesten uitkeren om kapotte toestellen te vervangen voor nieuwe toestellen en dat reparatie van een kapot exemplaar vele malen goedkoper zou zijn.’

Tot dat moment had Eijssen er nog niet of nauwelijks over nagedacht om ‘meer’ met schermreparaties te doen, maar hij besloot zich toch bij de Kamer van Koophandel in te schrijven omdat het verzekeringskantoor als voorwaarde stelde dat hij facturen moest kunnen maken.

Met een KVK-nummer op zak, liet hij een website ontwikkelen en startte hij een zakelijke Facebook-pagina. ‘Het duurde niet lang voordat de eerste klanten zich meldden, maar ik werkte natuurlijk wel nog vanuit de woonkamer van pap en mam. Daar zat ik dan iedere avond, na mijn studie en het sporten, telefoons te repareren. Toen ik in de gaten had dat ik er echt een bedrijf van kon maken, wilde ik het wel goed aanpakken. Ik wilde niet, net als veel concullega’s vanuit een woon-of slaapkamer werken, maar ik wilde een kantoor waar ik mijn klanten kon ontvangen.’

Zo betrok 06fix in december 2013 een gloednieuw, zelf gerenoveerd kantoor aan de Hoofdstraat in Schimmert. Hier zit het bedrijf nog altijd… ongeveer 50% van de tijd dan… ‘De opening van het kantoor zorgde voor een ontzettende boost van het bedrijf. Mensen zagen me vanaf dat moment toch meer als professional dan als een hobbyist. Het bood ook meteen de mogelijkheid om mijn klanten te laten wachten terwijl hun telefoon werd gerepareerd. Als een klant wil kan deze zelfs meekijken met de reparatie.

Niet alleen de betrouwbaarheid, maar ook het serviceniveau ging flink omhoog. Aangezien het een vrij competitieve markt is, is service ontzettend belangrijk. Dat bracht me op het idee om een mobiel kantoor te starten.’

In september 2014 kocht Eijssen een Mercedes bedrijfswagen en bouwde deze vervolgens, wederom met hulp van Danny Cortenraad, in enkele maanden om tot een mobiele reparatie-eenheid. Deze werd in februari van 2015 voor het eerst in gebruik genomen onder de naam ‘iPhone Ambulance’. ‘Klanten die niet in de gelegenheid zijn om in Schimmert langs te komen, kunnen me bellen en dan rijd ik de auto bij hun voor de deur. Ook hier geldt dat de telefoon ongeveer 15 minuten later weer gerepareerd en wel wordt teruggegeven. Het enige wat ik nodig heb is een parkeerplaats en een kapotte telefoon.’

Inmiddels worden ongeveer 25% van de reparaties die 06fix doet, in de iPhone Ambulance uitgevoerd.

06fix is in vier jaar tijd uitgegroeid tot een toonaangevende speler in de telefoonreparatie branche. Op jaarbasis voert het bedrijf om en nabij de 2500 reparaties uit. Daarbij wordt enkel met hoogwaardige producten gewerkt, die direct bij de leverancier in Hong Kong worden besteld. Doordat altijd alle materialen op voorraad liggen, kan 06fix ook garanderen dat een telefoon op de dag dat u contact opneemt, of hooguit de dag erna, wordt gerepareerd. Het is dan ook niet gek dat verschillende grote en middelgrote bedrijven gebruik maken van de diensten van 06fix. Een voorbeeld hiervan is Kreuze Telecom, één van de grootste telecom bedrijven van Zuid-Limburg.

Gevraagd naar de ambities van Eijssen, antwoordt hij: ‘Ik vind het nog steeds leuk om dagelijks bezig te zijn met het repareren van kapotte telefoons en hoop dit nog lang te kunnen doen. Hierbij heb ik momenteel nog geen ambities om te groeien en met personeel te gaan werken. Ik focus me liever op het leveren van een constante en goede kwaliteit waarbij ik zelf contact heb mijn mijn klanten.’

Heeft u een kapot onderdeel aan uw iPhone? Denk hierbij aan een defect aan het scherm, de batterij, een schakelaar, de speaker, de microfoon, de camera, etc., neem dan contact op met 06fix. De reparaties worden uitgevoerd tussen 7.30 uur en 17.30 uur, maar het is wel noodzakelijk om van te voren een afspraak te maken. Dat kan telefonisch, per mail of via de website.

06FIX & IPHONE AMBULANCE
REMCO EIJSSEN
HOOFDSTRAAT 76/78 6333 BK SCHIMMERT

WWW.06FIX.NL
06 39 23 21 49
INFO@O6FIX.NL

OPENINGSTIJDEN MA-VR 07.30 – 17.30 UUR
REPARATIES, ZOWEL IN SCHIMMERT ALS OP LOCATIE, VINDEN ENKEL OP AFSPRAAK PLAATS.

GEEN REACTIES

LAAT EEN REACTIE ACHTER